CGE letos chystá celkem tři novinky: obrázkové Codenames, rozšíření pro Alchymisty a rychlou rubačku Adrenaline. No a právě o té poslední si můžeme říci něco více. Hra sic zatím není stále oficiálně oznámena, ale je k vidění na nejrůznějších akcích. Například se hraje právě teď na výstavě Origins.
Autorem hry je Filip Neduk, který má na svědomí Goblins, Inc., ve hře Adrenaline to ale zkouší na o poznání temnější notu. Předlohou mu totiž byly klasické počítačové střílečky, ve kterých se náhle objevíte v nějaké části arény a vaším cílem je postřílet protihráče dříve, než jim se podaří totéž. Díra v hlavě znamená záblesk světla a novuzrození v jiném koutě mapy. To zná každý, kdo kdy hrál Unreal Tournament, Quake či Counter-Strike.
Tady se přímo nabízí hromada kostek a jejich frenetické chřestění. Ale nemohl by to být větší omyl, protože hra Adrenaline ve skutečnosti žádné takové kostky neobsahuje a obecně využívá spíše euro mechanismy. Teď se neděste – není to Agricola s Master Chiefem v hlavní roli. Hra má být pořád zatraceně adrenalinová záležitost. Ostatně… jmenuje se Adrenaline.
Každý hráč má svou postavu a účastní se zběsilé přestřelky na herní mapě. Ve svém tahu máte možnost vykonat celkem dvě akce, mezi které patří pohyb, sebrat předmět (nejčastěji zbraň /náboje), útok a… to je vlastně všechno. Pointa příběhu spočíva ve zbraních, ty jsou unikátní a často potřebují specifické podmínky, abyste mohli spustit jejich devastující účinek. Během hry můžete využívat i více zbraní a právě jejich chytrá kombinace a schopnost využít či vytvářet výhodné situace na herní mapě vám mohou přinést vítězství. Trochu vám v tom mohou pomoci i akční karty, které vás ve správný okamžik například dokáží teleportovat soupeři do týla.
Zbraně mají ale i svá omezení – spotřebovávají munici a tak je nemůžete hrát stále dokola, ale musíte si trochu hlídat kdy a jak kterou zbraň zahrát. Důležité je i zabíjet s rozmyslem.
Jakmile se vám podaří zasáhnout jednoho ze soupeřů, umístíte na jeho herní desku žetony zranění ve vaší barvě. To vám posléze přinese vítězné body. Zejména pokud jste první, kdo dokázal daného hráče zranit či případně ten, kdo ho dorazil. Ale i jen tak se “přiživit” není úplně od věci. Každý zabitý hráč se totiž ještě před svým znovuzrozením započítá na vítězné body a to je cesta pro pohár vítěze. Musíte tedy aktivně probíhat mapou a chytře kosit soupeře – co se dá.
Je tam ještě pár další detailů. Například zraněný hráč je ve skutečnosti o trochu silnější než neškrábnutý holobrádek. To je právě následkem onoho adrenalinu, který se propotil až na samotný titul hry. Nicméně zubatá si záhy najde většinu hráčů a vy pochopíte, že alfa a omega hry není v tom přežít co nejdéle. Ale spíše v dobrých taktických rozhodnutí vycházejících z aktuální situace a následný bodový zisk.
Adrenaline se snaží přinést zábavnou deskoherní podobu počítačových stříleček ale nedevalvovat ji v laciné házení kostek. Jak moc se mu to podaří, se teprve uvidí. Hra se stále testuje a dolaďuje. I grafický kabátek se teprve šije a zvažují se vhodné knoflíky na kopy. Vše by ale mělo být hotové na letošní Essen – ergo tedy podzim 2016. Dodám, že hra je určená pro 2-5 hráčů a herní doba se pohybuje okolo 1 hodiny.
[bgg id=202408]
jenom rejp. V CSku se neobjevuješ po zabití v jiné části mapy. Čekáš a čekáš než se dostřílí ostatní a objevíš se zas na svým startu 🙂